Нещодавно додані товари ×

Ваш кошик порожній

+38 044 501-19-52 Пн-Чт : 900–1800   Пт: 900–1700

Передзвоніть мені

Вантажні оливи

Фільтрувати
DynaPower TD Trans SAE 15W-40 20л DynaPower TD Trans SAE 15W-40 20л
1983грн

Відсутній на складі



Масла для вантажних автомобілів

Назву цієї статті можна перефразувати і так: чим відрізняються вантажні моторні оливи від легкових? А розібравшись в даному питанні, можна відповісти і на суміжний питання: чи можна заливати моторне масло для вантажних автомобілів в двигун легкового автомобіля?

Для початку потрібно чітко розуміти, що якщо мова йде про масла для вантажівок, то маються на увазі типові вантажні машини з дизельними двигунами: автомобілі з двигунами великого обсягу і порівняно низькими оборотами. До такої техніки відносяться магістральні тягачі, будівельна такар'єрна техніка, багато сільськогосподарські машини та ін. Ми не говоримо зараз, наприклад, про Мазду 1,6D або Гольф 1,9TDI.

Масла для вантажних дизельних двигунів мають в своєму складі значно більше присадок на одиницю об'єму. Велика частка з них - це лужні детергентні присадки. Вони виконують кілька завдань, але основна - це нейтралізувати кислоти, які утворюються в процесі згоряння палива, і очищати, тобто мити двигун. Дизельні двигуни вантажних автомобілів виробляють в процесі своєї роботи значно більше сажі і продуктів згоряння, ніж мотори легкових авто. Через прорив вихлопних газів в картер двигуна, ці продукти згоряння вступають в контакт з оливою.

Масло нейтралізує кислоти і підтримує тверді частинки сажі та інших продуктів згоряння в підвішеному стані, подібно до того, як працює пральний порошок. Якщо вантажну оливу з такою кількістю миючих присадок залити в двигун легкового автомобіля, то робота цих активних присадок може мати небажаний ефект: вони будуть змивати масло з лінії зіткнення між кільцями і гільзою циліндра, що призведе до втрати компресії і потужності.

Другий момент - це вплив певних хімічних речовин, які входять до складу присадок типової оливи для вантажних автомобілів на функціонування каталітичних нейтралізаторів вихлопних газів легкових авто.

Нейтралізатор - або як у нас його називають "каталізатор" - це пристрій очищення вихлопних газів, в основі якого лежить пористий металевий фільтр. Він знаходиться під нижньою частиною двигуна між самим двигуном і вихлопною трубою. Його мета - переводити токсичні речовини, які виробляються в процесі згоряння, в менш шкідливі або інертні продукти згоряння. Наприклад, при виході з камери згоряння ми маємо оксиди азоту (причина кислотних дощів), а вже після нейтралізатора отримуємо чистий азот і кисень, звичайні гази нашої атмосфери NOX → N2 + O2. Монооксид вуглецю СО (чадний газ) окислюється до СО2, тобто звичного нам вуглекислого газу, який вдихають тварини, споживають рослини, а люди закачують в Пепсі-колу і ін. напої.

Залишки молекулярних ланцюгів вуглеводнів окислюються до Н2О і CO2 - парів води і того ж вуглекислого газу. Масло для вантажівок має в своєму складі значний вміст протизносних присадок в формі дітіофосфата цинку (ZDDP). Цинк і фосфор, що входить до складу таких присадок, згубно впливає на каталітичні нейтралізатори легкових автомобілів, в той час як системи очищення вихлопних газів вантажних авто мають іншу конструкцію і цілком справляються з цією проблемою.

Якщо ж ваш автомобіль випущений до 80-х років, то, швидше за все, він не оснащений каталітичним нейтралізатором. Можете просто проігнорувати цей пункт. Однак, якщо вашій машині 40 років і вона до сих пір на ходу, то ви повинні не читати статті про моторні масла і моторесурс техніки, а писати.

Третій момент - це рівень в'язкості вантажної оливи. Якщо в технології виробництва олив для легкових автомобілів ми чітко бачимо тренд на зниження в'язкості (з причини економії палива) від раніше популярних класів 10W-40 / 15W-40 до 5W-30 або навіть 5W-20 і 0W-20, то в сегменті олив для вантажних автомобілів найпопулярнішою на сьогоднішній день в Україні залишається в'язкість 10W-40, хоча в той же час до цих пір широко застосовуються і вантажні масла 15W-40.

Таким чином, моторні вантажні масла зазвичай мають більш високу в'язкість. В'язкість - це параметр, який підбирається виробником автомобіля, і якого варто чітко дотримуватися. Якщо ви користуєтеся маслом з більш високою в'язкістю, ви піднімаєте його протизадирні властивості, збільшуєте захист від зносу. Але через більш високе тертя всередині молекул самого масла, ви піднімаєте його температуру, підвищуєте термонагрузку, що негативно впливає на процеси старіння масла.

Як наслідок, термін служби масла в подібних випадках буде нижче, ніж розрахунковий. Висновок можна зробити такий. Застосовуйте, будь ласка, масло з такими параметрами, які вказані в інструкції з експлуатації вашого двигуна. Масло і мотор - це система, в якій кожен з елементів підбирається один до одного, виходячи і комплексу параметрів. Враховуючи рекомендацій в одну сторону, намагаючись віддати перевагу одному з параметрів, ви можете погіршити інші якості масла стосовно вашої техніки.

Якщо інструкції немає або вас мучать сумніви, чи рекомендують кілька моторних олив і вибір зробити нелегко - звертайтеся до нас, телефонуйте, пишіть, приходьте. Ми вам допоможемо!

Масло в двигатель грузовых автомобилей мерседес, скания, вольво, даф, ивеко, ман и других.