Як правильно обрати моторне масло?

увімкнено
Категорії: Блог

Рекомендації, міфи та цікаві факти про масло від Динаміки

 

Рано чи пізно, кожен автовласник починає задумуватися на тему «Яке ж моторне масло обрати?»

Ми підготували для вас декілька цікавих порад, які допоможуть розібратись у світі масел та дізнатись, що підходить двигуну вашого автомобіля.

На що звернути увагу при виборі моторного масла?

Очевидно, що в першу чергу варто зазирнути в інструкцію до авто. Саме там автовиробники вказують свої вимоги до масла. Вам потрібно знати декілька ключових параметрів:

1) власні допуски виробника вашого авто. Наприклад, BMW Longlife-04, Renault RN 0720 або міжнародні специфікації ACEA, API чи ILSAC;
2) рекомендовану в’язкість масла за міжнародною класифікацією SAE.

Якщо інформація в інструкції однозначна, наприклад, вказаний допуск MB 229.51 і в’язкість SAE 5W-30, тоді все просто. Заходите на спеціалізований сайт, вказуєте у пошуку допуск або обираєте у фільтрах – і маєте список масел, які підпадають під ці вимоги.

Щодо брендів, то це на ваш розсуд. Це можуть масла Aral, DynaPower, Rowe, Elf, Total тощо. Головне – чітка відповідність вимогам.

Здавалося, далі потрібно лише обрати в’язкість і вуаля, та… Є декілька важливих підводних каменів.

Те, що ви могли не знати про моторне масло

Нерідко в інструкціях вказується кілька допустимих специфікацій, допусків та в’язкостей. В першу чергу це викликано бажанням автовиробника убезпечитись в екстрених випадках: мовляв, залийте хоч щось, але краще вибирайте в таких рамках.

Крім того, рекомендовані для автомобілів старших років випуску допуски та специфікації можуть бути неактуальними сьогодні, і при виборі моторного масла, наприклад, Aral чи Rowe, треба добре розуміти, який саме новіший допуск є «нащадком» зазначеного, а який застосовувати не можна.

Наприклад, допуск VW 508.00/509.00 не є зворотно сумісним з 504.00/507.00. Так само не можна використовувати масла з допуском BMW LL-12 замість BMW LL-04

Як тоді обирати?

Існують певні загальні рекомендації щодо вибору кращого продукту, зважаючи на технічні особливості конкретних двигунів, автомобілів та їх стан:

1) Автомобілі без сажових фільтрів.
Для бензинових та дизельних двигунів, не оснащених сажовими фільтрами, доцільніше застосовувати масла, створені за класичною рецептурою з високою зольністю та добрими миючими властивостями.

2) Автомобілі із сажовими фільтрами.
Наявність в автомобілі сажового фільтра вносить свої корективи у вибір необхідного масла – воно має бути низькозольним (масла категорії ACEA C)

3) В’язкість моторного масла
Варто бути обережним з в’язкістю, особливо з «тридцятками»: 0W-30, 5W-30, 10W-30. Масла цієї групи в’язкості можуть дуже суттєво відрізнятися за своїми фізичними властивостями. Зокрема, за параметром високотемпературної динамічної в’язкості HTHS. Ця в’язкість прямо не вказана на каністрі масла, однак зашифрована у специфікаціях ACEA та ILSAC.

Ще дещо про в’язкість моторних масел

Що саме означають чарівні цифри на каністрі? Перше число (0W, 5W, 10W) позначає холодну в’язкість масла. Чим це число менше, тим рідкішим є масло в мороз, тим швидше прокачується по системі, забезпечуючи надійне змащення в парах тертя (особливо це актуально для розподільчих валів та гідравлічних систем зміни фаз газорозподілення, що знаходяться на максимальному віддаленні від масляного насосу). Друге ж число (20, 30, 40 тощо) позначає в’язкість масла при 100°С – при робочій температурі. Це стосується будь-яких моторних масел (Aral, DynaPower, Elf, Total, Rowe тощо).

Густіше – краще?

Здавалося б, густіше масло має забезпечувати надійніше змащення та міцнішу масляну плівку. Але в реальних умовах роботи двигуна принцип «чим густіше – тим краще» не працює. Двигуни розробляються інженерами для роботи з певними мастильними матеріалами, що мають визначені властивості. Більша в’язкість (особливо така, що виходить за рекомендовані виробником техніки норми) не забезпечує кращий захист від зносу, а може призвести навіть до зворотних результатів.

Збільшення густини моторного масла призводить до зменшення швидкості його циркуляції, гіршого відбору тепла від поверхонь тертя, збільшення внутрішніх втрат двигуна на подолання «міцної масляної плівки» та зростання температури масла.

Так, зміна масла з в’якості 5W-30 на 5W-40 може призвести до зростання робочої температури масла на 10 – 15 градусів. А це, в свою чергу, може вивести температуру масла за межі робочої, призвести до збільшення ризику коксування та утворення високотемпературних відкладень.

Заміна ж малов’язкого масла 5W-30 A5/B5 на 5W-40 класичної рецептури A3/B4 може, крім того, викликати неправильну роботу гідравлічних систем двигуна (систем натяжіння ременів чи ланцюгів, систем зміни фаз газорозподілення тощо).

Певні особливості у виборі моторного масла також вносять фактичний фізичний стан двигуна (але справа тут зовсім не в «переході на напівсинтетику» – це не має жодного сенсу) та особливості його конструкції, що теж може вносити певні корективи як щодо в’язкості масла, так і специфікацій й допусків (зокрема, це стосується двигунів опозитної конструкції).

Підсумок та рішення

Викладені вище поради – лише частина необхідних критеріїв, які варто враховувати при підборі. Зрозуміло, що для цього необхідно мати досить глибокі технічні знання, розуміти, як і на що впливає та чи інша характеристика чи властивість масла, витратити чимало часу на вивчення інформації з різних джерел.

Але є швидке рішення, яка збереже і ваш час, і ресурс вашого двигуна. «Динаміка» працює на українському ринку мастильних матеріалів з 90-х років, тож правильний підбір мастильних матеріалів – наша ключова спеціалізація. Наш асортимент представлений моторними маслами найвищої якості: ми є офіційним дистриб’ютором Aral, Rowe, Elf, Total, маємо власний бренд моторних масел DynaPower, який розливається виключно у Німеччині.

Телефонуйте або пишіть, і наші спеціалісти допоможуть обрати найкращий продукт саме для вашого автомобіля.